ילדים רבים עם בעיות קשב או פעלתנות יתר מתקשים לשמר קשרים חברתיים איכותיים. הסיבות לכך יכולות להיות שונות החל מהחשש לחשיפה של חוסר הויסות שלהם, חוסר יכולת להתמודד עם שינויים, קשיי ויסות, גירוי עודף, חוסר הכרות עם גבולות הגוף ועוד.

מיומנויות חברתיות אלו אותם כישורים ויכולות המאפשרים התנהגות מותאמת בחברה כגון יוזמה ועשיית מאמץ להיות בחברת ילדים • יכולת לשתף פעולה • כישורי שיחה • אמפטיה • היכולת להביע את עמדה • היכולת לשאת תסכול/הפסד ועוד

בעבודה קבוצתית יש דגש על שני נתיבים מגבילים, האישי והקבוצתי, וגם לקצב ההתפתחות וההתקדמות של כל נתיב. 

התנסות בקבוצה חברתית מאפשרת לילד ללמוד תחת גירוי מבוקר את דפוסי ההתנהגות שלו, לתרגל יכולת להתמודד עם שינויים, לפתח שיח רגשי ולתרגל תקשורת מתאימה עם האחר.  את המודל פיתחתי במשך 10 בו אני מקיימת את הקבוצות, כיום מכשירה מטפלים רבים בו בכל הארץ. המודל כולל את מבנה הקבוצה, אופן בניית הקבוצה, שיטת ההנחייה -עבודה של הקבוצה, ותרגילים שפיתחתי המעניקים יכולת לעקוב אחר התקדמות ההתפתחות של הילד, הקבוצה וההורה בציר מקביל. אספר על משמעות הכלים וכן ארחיב על האופן בו הקבוצות מתקיימות לצד הדרכת הורים בה נעשה דגש על שינוי "פסקול ילדות" . 

הקבוצות מתקיימות עם אמצעיים נוספים מלבד כלי הנגינה הכוללים קלפים טיפוליים, משחקים ואביזרי ספורט, כך שמטפלים נוספים מוצאים במודל עניין.

בסדנה תתנסו במודל, יוצגו סיפורי מקרה של קבוצות בגילאים שונים ובאוכלוסיות מורכבות, וינתנו כלים להערת קבוצות עם מוזיקה וללא.

© 2024 הדס שמואל.

בניה - שמרת דיגיטל - מומחה מחשוב ואינטרנט, עיצוב - סטודיו לעיצוב הלית קלכמן

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support